marți, 17 august 2010

Back...

După mii de km parcurşi, după trei ţări vizitate, sute de fotografii, multe zile cu soare, o cerere în căsătorie, multe peripeţii şi escapade în miez de noapte, am revenit în ţară. Au fost zile de vis, o altă lume desprinsă din poveşti. Traseul a fost simplu: mai întâi Ungaria - chiar resuşeşte să te surprindă, am continuat drumul spre Croaţia, care te lasă fară cuvinte, şi au urmat două escapade în Italia (în Veneţia) şi Slovenia - care te captivează prin simplitate şi frumuseţea lor unică.
Veneţia a reprezentat un vis din copilărie şi a fost tot ce mi-am imaginat. În momentul în care ne apropiam, aşteptam cu nerăbdare ca povestea să înceapă. Şi aşa frumoasa Veneţie şi-a deschis porţile. Sute, mii de turişti invadau piaţa San Marco şi nu numai.  Acolo fiecare colţ de stradă spune o poveste, are o istorie. E unică prin canalele ei, prin gondole, măştii, festivalul de la Veneţia, poveşti de iubire şi câte şi mai câte... Străzile înguste te poartă în lumi de neimaginat, magazinele sunt adevărate opere de artă (măştii, jucării, sticlă de murano, bijuterii etc), iar gondolele, ce se plimbă agale pe canalele veneţiene, te trimit cu gândul la vremuri de mult uitate.
Influenţe italiene se regăsesc şi în Croaţia. De o frumuseţe năucitoare, ea ne-a primit cu o mare superbă, de o culoare greu de descris, cu locuri impresionante, mâncare excelentă şi oameni foarte corecţi. Am vizitat Zagrebul şi partea de Est a peninsulei Istria (câteva staţiuni superbe).
Ungaria, mai precis Budapesta nu mai este demult o surpriză...impunătoare, graţioasă, îşi expune operele de artă pe de o parte şi de alta a Dunării.
Cel mai tare m-a surprins Slovenia. O ţară cu numai 2 milioane de locutori, cu o frumuseţe aparte, de o simplitate ce te face să gândeşti "România cu peste 20 de mil de locuitori, ce caută în U.E.?"
A fost o vacanţa după care am tânjit muuult timp: locuri ce nu mă vor lăsa să le uit uşor, mulţi oameni întâlniţi, o ciocnire intercultură spectaculoasă, o oboselă pe care nu o regret. 

Veneţia

Croaţia

Croaţia

Croaţia

Reacomodarea e grea....



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu